Nieuws

Specialized bezoek

Op uitnodiging van Specialized zijn we afgereisd naar België. Naar de stad Oudenaarde om precies te zijn. Daar is het museum Centrum Ronde van Vlaanderen. Dit is een wielermuseum dat geopend is in 2003. Een initiatief van de provincie Oost-Vlaanderen. Het is een interactief bezoekers- en belevingscentrum.

In dit centrum kregen wij geweldige fietsen van Specialized te zien. Nieuwe modellen, nieuwe technieken en andere bewonderenswaardige items. We kregen uitleg over de nieuwe technieken en de meest geavanceerde machine die Specialized ooit heeft gebouwd.

Meest geavanceerde machine ooit!

‘DE HEL WORDT OFFICIEEL OVERWONNEN’. Zo kondigt Specialized de nieuwe Roubaix aan. Met geavanceerde technologie, hebben ze een fiets ontwikkeld die lichter is dan de Venge en meer aerodynamisch is dan de Tarmac SL6. Namelijk de Roubaix!

De nieuwe Roubaix heeft een aantal nieuwe items, wat deze fiets zo uniek maakt:

  • Future Shock 2.0 – zit bovenop het stuur en neemt oneffenheden van de weg voor je weg.
  • Pavé Zadelpen – eerste flexibele zadelpen die aerodynamisch is.
  • Nieuw frame – lichtgewicht door FreeFoil-buizen en perfecte balans met aerodynamica.
Future Shock 2.0 Roubaix Egberts Fietsen Borger

De nieuwe Future Shock 2.0

Zelf testen

Na het bekijken van de geweldige, nieuwe technieken mochten we zelf de fiets gaan testen op een stuk route van de Ronde van Vlaanderen. Om het effect te ervaren van de geavanceerde technieken reden we stukken over een kasseienpad. Een geweldige ervaring en comfort wat bijna niet bevatten is als je bekijkt hoe de kasseien uit elkaar liggen. Specialized heeft hier een prachtig systeem ontwikkeld dat het fietsen nog weer leuker maakt!

Wij kunnen niet wachten tot we deze nieuwe modellen in de winkel hebben en het u kunnen laten zien!

Kasseienpad Roubaix Future Shock 2.0 Egberts Fietsen

De nieuwe Specialized Roubaix met Future Shock 2.0

De Future Shock zit bovenop het frame en neemt de oneffenheden van de weg voor je weg. Dit zorgt voor verschillende voordelen zoals een soepel rijgedrag zonder handling of efficiëntie te verliezen.

De nieuwe Future Shock 2.0 heeft een 20mm veerweg die zorgt voor comfort voor de rijder, niet voor de fiets. Dit nieuwe systeem maakt gebruik van een oliepoort om gelijktijdig de compressie- en rebound-demping te regelen, terwijl een eenvoudig toegankelijke knop op de stuurpen het mogelijk maakt om de demping tijdens het rijden aan te passen.

De nieuwe Pavé-zadelpen is de eerste flexibele zadelpen die aerodynamisch is. Met hetzelfde D-vormig ontwerp als de zadelpen van de Tarmac, hebben we tijdens de ontwikkeling een ingebouwde flex en een nieuw ontwerp voor de drop-clamp in het frame ontwikkeld. Dit zorgt voor een perfecte balans, voor een soepel en gebalanceerd gebruik. Wat er ook gebeurt.

Het nieuwe Roubaix-frame zorgt voor de perfecte balans tussen aerodynamica, lichtgewicht en conformiteit. De FreeFoil-buizen lijken op die van de Venge en is door testen in de Win Tunnel meer aerodynamisch dan de Tarmac SL6. Een Rider-First Engineered ™ ontwerp zorgt voor optimale stijfheid en flexibiliteit in alle maten, evenals een framegewicht van minder dan 900 gram (Maat 56).

 

(Bron: Specialized)